روایتی تازه
از بازار مشتقه
Search
Close this search box.

3 راه حل فراموش نکردن تاریخ سررسید قرارداد اختیار معامله

فراموش نکردن تاریخ سررسید قرارداد اختیار معامله یکی از واجب‌ترین چیزها در معامله است. چیزی ساده که فراموش کردنش می‌تواند به ضرری بزرگ برای ما منجر شود. در این مقاله به توضیح سررسید اختیار معامله می‌پردازیم و سپس توضیح می‌دهیم چطور آن را فراموش نکنید. 

تاریخ سررسید قرارداد اختیار معامله چیست؟

به تاریخی که قرارداد  اختیار معامله در آن اعمال می‌شود، تاریخ سررسید قرارداد  اختیار معامله می‌گویند. در واقع تمام اتفاقات و نوسانات تا این تاریخ است که اتفاق میفتد و قبل از فرا رسیدن این تاریخ، می‌توانید موقعیت‌های متفاوت بگیرید و نوسان‌گیری کنید. در واقع در تاریخ سررسید آپشن است که خریدار اختیار تصمیم می‌گیرد قرارداد اختیار معامله را اعمال بکند یا نکند و فروشنده نیز متعهد است به این تصمیم تن بدهد وگرنه نکول اتفاق می‌افتد که آن را در مقاله توضیح نکول در اختیار معامله شرح داده‌ایم. 

نکات مهم درباره سررسید قرارداد اختیار معامله:

1: ما چندین تاریخ سررسید اختیار معامله داریم: بر روی هر دارایی پایه چندین قرارداد  اختیار معامله منتشر می‌شود که هر کدام از این قراردادها تاریخ سررسید متفاوتی دارند. 

2: در تاریخ سررسید قرارداد اختیار معامله، خریدار مختار است و فروشنده مجبور.

3: «تاریخ سررسید اختیار معامله» همان «تاریخ اعمال اختیار معامله» یا «تاریخ انقضای اختیار معامله» است و هر سه‌ی این‌ها یکی هستند. 

براساس تاریخ سررسید، ما با چند نوع سبک اعمال مواجه هستیم که اختیار معامله اروپایی، اختیار معامله آمریکایی و اختیار معامله برمودایی مهمترین آن‌ها هستند و می‌توانید در مقاله «انواع سبک اختیار معامله» با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید. 

حال برویم سراغ مهمترین چیزی که باید یاد بگیریم: فراموش نکردن تاریخ سررسید اختیار معامله:

3 راه حل فراموش نکردن تاریخ سررسید قرارداد اختیار معامله

برای فراموش نکردن این تاریخ حیاتی دو راه حل دارید:

1: استفاده از تقویم و یادداشت کردن تاریخ‌ سررسید قرارداد اختیار معامله

می‌توانید با یادداشت کردن تاریخ‌ها در تقویم رومیزی یا جیبی یا حتی استفاده از گوگل کلندر، تاریخ‌های حیاتی را از دست ندهید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های زیادی مثل ClickUp استفاده کنید که به شما کارهایی که لازم است یادآوری می‌کنند.

2: کمک گرفتن از کارگزاری برای یادآوری تاریخ سررسید

بعضی از کارگزاری‌ها قبل از تاریخ سررسید با مشتریان خودشان تماس می‌‌گیرند و تاریخ‌های اعمال را به آن‌ها یادآوری می‌کنند. کارگزاری پیشرو یکی از این کارگزاری‌هاست که این کار را برایتان انجام می‌دهد. این کارگزاری یکی از بهترین تجربه‌ها از معامله در بازار اختیار معامله را برای شما رقم می‌زند که از طریق این لینک می‌توانید ثبت نام کنید:

ثبت نام در کارگزاری

3: خرید اشتراک پریمیوم ریسکاو

در اشتراک پریمیوم ریسکاو شما به پرتفوی مجازی دسترسی دارید. می‌توانید با وارد کردن معامله‌هایتان در این پرتفو حد ریسک خود را آنالیز کنید و همچنین برای تاریخ‌های سررسید اختیار معامله، پیام هشدار دریافت کنید. علاوه بر این به بهترین‌های هر استراتژی اختیار معامله دسترسی دارید. با افتتاح حساب در کارگزاری پیشرو که لینکش را در بالا قرار دادیم می‌توانید تا هفت روز از طرح پریمیوم به رایگان استفاده کنید.

طرح های اشتراک سایت اختیار معامله ریسکاو

سخن پایانی

تا به الان، فراموش کردن تاریخ سررسید اختیار معامله یا اشتباه کردن در آن باعث شده ضررهای زیادی به فعالان مشتقه وارد شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تاریخ‌ اعمال آپشن را از دست ندهید. اگر شما هم راه‌حلی برای این کار دارید، می‌توانید در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ریسکاو، روایتی تازه از بازار مشتقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نویسنده:

ناظر محتوا :

جعفر سلیمانی مکی

جعفر سلیمانی مکی

هم بنیانگذار و مدیر عامل ریسکاو، فعال بازارهای مالی و تحلیلگر بازار مشتقه

آرشیو ناظر محتوا