روایتی تازه
از بازار مشتقه
Search
Close this search box.
کد معاملاتی

آموزش دریافت کد معاملاتی آپشن یا همان اختیار معامله

پس از آنکه در یادداشتهای قبلی  معاملات آپشن یا اختیار معامله به زبان ساده به معرفی و توضیح کامل این بازار و نحوه معامله‌گری در آن پرداختیم در این مطلب راه‌های دریافت کد معاملاتی آپشن را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

یک: در مرحله اول برای شروع انجام معاملات آپشن باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنید که احتمال خیلی زیاد افرادی که می‌خواهند در اختیار معامله شرکت کنند قبلا در بورس اوراق بهادار حضور داشته‌اند بنابراین ثبت نام در سجام را قبلا انجام داده‌اند. در این صورت نیازی به ثبت نام مجدد در این سامانه نیست.

دو: مرحله دوم، درست مثل فعالیت در بورس اوراق بهادار، باید نسبت به احراز هویت سجام خود اقدام کنید. این مرحله با وجود شیوه احراز هویت غیرحضوری سجام راحت است و کافی است در کارگزاری مدنظرتان بعد از ثبت نام، احراز هویتتان را انجام دهید. هم اکنون این ظرفیت به صورت کاملا آنلاین در وبسایت کارگزاری اعتبار تابان فراهم شده است.


مدارک لازم برای احراز هویت و گرفتن کد اختیار معامله:

تصویر اصل شناسنامه (تمام صفحات)

تصویر کارت ملی (پشت و رو)

اطلاعات محل سکونت و محل کار( شامل آدرس، کد پستی، تلفن ثابت و غیره)

اطلاعات حساب بانکی (شماره حساب، شماره شبا و …)

 

مدارک مورد نیاز صدور کد معاملاتی آپشن:

مدارک مورد نیاز معاملات آپشن شامل تصویر و اصل کارت ملی یا شناسنامه، اصل فرم درخواست کد معاملاتی آپشن با تاییدیه کارگزار و در نهایت تکمیل اقرارنامه و بیانیه ریسک معاملات قراردادهای اختیار معامله است. لازم به ذکر است بغیر از مدارک هویتی، دیگر اوراق مورد اشاره در مراجعه حضوری شما توسط کارگزاری اعتبار تابان تقدیم شما خواهد شد.

کلیه مدارک فوق را باید به کارگزاری که مجوز قراردادهای معاملات آپشن را دارد تحویل دهید تا کارگزاری این مدارک را برای بررسی ارسال کند. معمولا طی 1 روز کاری در صورتی که مدارک نقصی نداشته باشد، کد معاملاتی آپشن صادر می‌شود و به این ترتیب می‌توانید در بازار معاملات آپشن فعالیت خود را شروع کنید.

چگونه با کد معاملاتی آپشن، معامله آپشن انجام بدهیم؟

برای معامله‌گری در بازار آپشن می‌توان یا به سامانه معاملات آنلاین و برخط کارگزاری‌ها مراجعه کرد یا از طریق مراجعه حضوری سفارش خود را در کارگزاری ثبت کرد.


نحوه اخذ کد اختیار معامله (آپشن) از کارگزاری اعتبار تابان

  1.  ابتدا باید مراحل ثبت نام در کارگزاری را تکمیل نمائید.
      1-1: ابتدا بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید تا صفحه ثبت نام برای شما باز شود و شماره موبایلی را که با آن در سجام ثبت‌نام کرده‌اید را  وارد کنید.
    مرحله اول گرفتن کد اختیار معامله

    1-2: حال برای شما یک کد 5 رقمی از سمت کارگزاری اختیار معامله اعتبار تابان ارسال می‌گردد. این کد را به همراه شماره ملی در کادرهای زیر وارد کنید:
    (به خاطر داشته باشید که اگر مراحل سجام شما تکمیل شده باشد، در این مرحله با «وضعیت شما سجامی» مواجه می‌شوید. اگر با این وضعیت روبه‌رو نشدید، لازم است  به سامانه سجام مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنید. در این مرحله یک کد 5 رقمی دیگر تحت عنوان «کد تایید دریافت اطلاعات از سامانه سجام» برایتان فرستاده می‌شود. کد دریافتی را به همراه کد امنیتی وارد کنید و گزینه «ایجاد حساب» را بزنید. بعد از این مرحله، مرحله افتتاح حساب در کارگزاری اعتبار تابان قرار داد:

مرحله دوم گرفتن کد اختیار معامله

حال لازم است مشخصات‌تان را تایید کنید. در این مرحله  اطلاعات شخصی شامل کدملی، آدرس محل سکونت و غیره شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات همان اطلاعاتی است که شما در سامانه سجام وارد کرده‌اید. اگر این اطلاعات صحیح هستند، گزینه «رفتن به مرحله بعد و تایید قراردادها» را بزنید. حال این پیام را دریافت می‌کنید: «آیا از تایید اطلاعات اطمینان دارید» با تایید کردن این پیام، به مرحله بعد یعنی صفحه امضای قراردادها می‌روید:

مرحله سوم گرفتن کد اختیار معامله

مرحله چهار دریافت کد اختیار معامله: تایید قراردادها

حال نوبت امضای الکترونیکی قراردادهاست. این قراردادها شامل قرارداد استفاده از خدمات برخط کارگزاری، قرارداد خرید اعتباری و قرارداد جامع مشتری و کارگزار می‌شود. بعد از امضا و تایید همه این‌ها، ثبت نام شما تکمیل می‌شود:

مرحله چهارم گرفتن کد اختیار معامله


 میتوانید از طریق  قسمت تماس با ما جهت پاسخگویی به سوالات شما با ما در ارتباط باشید.

مزیت دریافت کد اختیار معامله در کارگزاری اختیار معامله اعتبار تابان

امکان خرید قراردادهای اختیار معامله (شامل خرید کال آپشن و خرید پوت آپشن): با ارسال درخواست -بدون پیش شرط و بدون امضای قراداد برای فروش فزاینده نیاز به امضای قرارداد

خدمات پیاده سازی استراتژی کاورد کال- آزاد کردن وجه تضمین در ازای توثیق سهام پایه با شرط پرتفوی بالای 350 میلیون (پرتفوی کمتر نیاز به پرداخت چک)

خدمات پیاده سازی استراتژی کال اسپرد صعودی و آزاد کردن وجه تضمین در ازای توثیق(اعمال محدودیت) اختیار خرید پایین‌تر با شرط پرتفوی بالای 500 میلیون

خالی فروشی در اختیار خرید و خالی فروشی در اختیار فروش با شرط پورتفوی بالای 500 میلیون

 

حال که کد معاملاتی آپشن را دریافت‌ کرده‌اید، می‌توانید اقدام به انجام معاملات آپشن کنید. اگر به آموزش در این حوزه نیاز دارید، دوره‌های آموزش اختیار معامله ریسکاو را از دست ندهید. 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نویسنده:

ناظر محتوا :

جعفر سلیمانی مکی

جعفر سلیمانی مکی

هم بنیانگذار و مدیر عامل ریسکاو، فعال بازارهای مالی و تحلیلگر بازار مشتقه

آرشیو ناظر محتوا