روایتی تازه
از بازار مشتقه
Search
Close this search box.
آموزش اختیار معامله رایگان و غیر رایگان

آموزش اختیار معامله (رایگان + پولی)

شاید خاطرات ریزش شدید بورس یادتان باشد. زمانی که خیلی از کسانی که آموزش کافی ندیده بودند، تنها سرمایه‌های زندگی‌شان را به باد دادند که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های اقتصادی و بخشی هم به خاطر آموزش ندیدن بود. اگر می‌خواهید وارد بازار آپشن شوید، اشتباه آن دوره را تکرار نکنید و آموزش اختیار معامله در را جدی بگیرید. در این مقاله به شما راه‌های یادگیری اختیار معامله رایگان و غیر رایگان را نشان می‌دهیم.

اختیار معامله چیست؟

در بازار اختیار معامله قراردادهایی وجود دارد که بر اساس آن خریدار قرارداد حق دارد که مقدار معینی از دارایی پایه را با قیمت معین و در زمان معین بخرد یا بفروشد و در ازای این حق، پریمیوم بپردازد. در آن طرف قرارداد، فروشنده قرارداد اختیار معامله تعهد دارد که در صورت اعمال قرارداد از سوی خریدار، دارایی مشخص را از او بخرد یا به او بفروشد. او در ازای این تعهد (و در واقع اجبار) پریمیوم دریافت می‌کند. امروزه آموزش اختیار معامله برای فعالان بازار مالی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. 

چرا باید آموزش اختیار معامله را جدی بگیریم؟

اگر می‌خواهید به طور کامل با اختیار معامله آشنا شوید، به  مقاله صفر تا صد اختیار معامله مراجعه کنید. ما در آنجا شما را به طور کامل با اختیار معامله آشنا می‌کنیم. بازار اختیار معامله در چند وقت اخیر جنب و جوش‌های زیادی به خود دیده است. در گذشته بازار آپشن، عمق چندانی نداشت و یکی از معایب این بازار هم همین بود. اما اکنون روز به روز عمق بیشتری پیدا کرده و حتی شاهد بودیم که سایت TSETMC نیز سربرگ آبی رنگ «نمای بازار اختیار معامله» را نیز به سربرگ‌های خودش اضافه کرد. این نشان می‌دهد فعالین بازار بیش از پیش به اختیار معامله علاقه پیدا کرده‌اند و آموزش اختیار معامله اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. 

خوبی بازار اختیار معامله در دو طرفه بودن آن است و شما میتوانید از هر دو سمت سود ببرید و در نتیجه امکانات بیشتری دارید. از طرف دیگر اگر به نوسانگیری علاقه دارید بهتر است بازار اختیار معامله را جدی بگیرید چون با امکان سود نامحدود  بهشت نوسان‌گیرها محسوب می‌شود. 

البته در نظر داشته باشید که در اختیار معامله با ضرر نامحدود هم طرف هستید و به همین دلیل است که در بازار اختیار معامله به آموزش احتیاج دارید!

آموزش اختیار معامله را رایگان بگذرانیم یا پولی؟

مسلما همه ما دوره رایگان اختیار معامله را به دوره پولی اختیار معامله ترجیح می‌دهیم. دوره رایگان می‌تواند برای شروع خوب باشد چون شما را با مقدمات کار آشنا می‌کند و بدون هزینه متوجه می‌شوید آیا علاقه‌مند به معامله کردن در آپشن هستید یا خیر. از طرفی بیشتر دوره‌های رایگان صرفا مقدماتی هستند و شما را برای بازار اختیار معامله آماده نمی‌کنند. در دوره‌های آموزشی پولی (غیر رایگان) اختیار معامله می‌توانید آموزش صفر تا صد اختیار معامله را پیش ببرید و شروع به معامله کنید. 

دوره‌های رایگان آموزش اختیار معامله ریسکاو

در ریسکاو چند نوع آموزش رایگان آپشن داریم که می‌توانید با توجه به شناخت خودتان، آن را انتخاب کنید. توصیه میکنیم برای گذراندن دوره های بازار مشتقه ابتدا دوره اآموزش اختیار معامله را بگذرانید. گذراندن تمامی آن‌ها دید خوبی به شما می‌دهد:


1: آموزش رایگان اختیار معامله با محتوای متنی

در این قسمت از بلاگ ریسکاو می‌توانید به رایگان، خیلی از مباحث مهم اختیار معامله را آموزش ببینید. ما در مقاله‌هایمان تلاش کرده‌ایم خیلی از بخش‌های اختیار معامله را به زبانی ساده و قابل فهم توضیح دهیم. ما بخش بلاگ سایت ریسکاو را به آموزش اختیار معامله سهام  اختصاص داده‌ایم. در این قسمت می‌توانید این موارد را یاد بگیرید:

 

  • قرارداد  اختیار معامله چیست؟
  • انواع سبک اعمال در اختیار معامله
  • اهرم در اختیار معامله و محاسبه فرمول آن
  • استراتژی‌های حرفه‌ای اختیار معامله
  • ضریب‌های پوشش ریسک یونانی مثل دلتا، تتا و…
  • و بسیاری از مباحث مهم دیگر

 

2: آموزش ویدیویی رایگان اختیار معامله (دوره اختیار معامله آفلاین)

اما اگر به آموزش رایگان ویدیویی اختیار معامله علاقه‌مندید، می‌توانید از دوره آموزش فشرده، رایگان و کاربردی ما استفاده کنید. ما در این دوره به آموزش اختیار معامله در بورس پرداخته‌ایم و مباحث اصلی زیر را پوشش داده‌ایم که هر معامله‌گر آپشن باید بداند:

  • آموزش معاملات اختیار معامله
  • آموزش معاملات اختیار خرید
  • آموزش خرید اختیار معامله

 

3: کانال آپارات ریسکاو

در کانال آپارات ریسکاو تلاش کرده‌ایم موارد کاربردی آپشن را توضیح دهیم. با عضویت در کانال آپارات ریسکاو، از آموزش‌های ما جا نمانید! 
برای دیدن ویدیوهای آموزشی بازار مشتقه درآپارات کلیک کنید:

کانال آپارات آموزش اختیار معامله ریسکاو

مزایای آموزش رایگان اختیار معامله:

  • رایگان بودن 
  • آشنا کردن شما با اختیار معامله
  • سادگی و در دسترس بودن

دوره‌های غیررایگان (پولی) اختیار معامله ریسکاو

اگر دوره‌های رایگان مقدماتی اختیار معامله را گذرانده‌اید، وقتش شده وارد دوره‌های حرفه‌ای آموزش آپشن شوید. در دروه‌های اختیار معامله ریسکاو با هر آنچه که مربوط به اختیار معامله است آشنا می‌شوید و آماده‌اید با آپشن، سودهای تضمین شده و ریسک‌های مدیریت شده داشته باشید. در این دوره‌های آموزشی موارد را یاد می‌گیرید:

  • استراتژی‌های معاملاتی آپشن
  • ضریب‌های پوشش ریسک (یونانی‌ها) اختیار معامله
  • خرید کال + صندوق درآمد ثابت
  • دلتا هجینگ
  • استراتژی‌های تجربی بازار اختیار معامله ایران
  • و….

دوره های آموزش اختیار معامله و بازار آتی

مزایای دوره غیررایگان اختیار معامله:

  • آمادگی کامل برای ورود به بازار
  • داشتن گروه پشتیبانی و رفع اشکال
  • دریافت اشتراک پریمیوم ریسکاو 
  • دریافت گواهی حضور
  • امکان گذراندن دوره‌های کارآموزی در واحدهای مشتقه کارگزاری‌ها
برای بررسی تازه‌ترین دوره‌های آموزش اختیار معامله ریسکاو روی دکمه دوره‌های آموزش اختیار معامله کلیک کنید

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با بازار اختیار معامله آشنا کنیم و بگوییم چرا باید هرچه زودتر وارد این بازار شوید. بازاری که ارزش معاملاتی چندین برابر در مقایسه با بازار سهام دارد و متخصصان نوسانگیری به فعالیت در آن مشغولند. همچنین تلاش کردیم  دوره های رایگان و پولی اختیار معامله را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با گذراندن این دوره‌ها بتوانید در بازار آپشن تخصص لازم را به دست آورید و از آن سودهای مورد نظر خود را کسب کنید. 

ریسکاو، روایتی تازه از بازار مشتقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نویسنده:

ناظر محتوا :

جعفر سلیمانی مکی

جعفر سلیمانی مکی

هم بنیانگذار و مدیر عامل ریسکاو، فعال بازارهای مالی و تحلیلگر بازار مشتقه

آرشیو ناظر محتوا